O moim projekcie słów kilka

Dodano: 1 marca 2017 o godzinie 21:41

(Projekt nie został wprowadzony w życie. Zapoczątkował on nową ideę, o której więcej tutaj: Podstawa to solidny silnik)

 

Jako że podejmuję się dość sporego projektu (w ramach konkursu Daj Się Poznać 2017), wypadałoby sporządzić jego zarysy i konkretne ficzery, które chciałbym w nim zawrzeć.

Ogólnie o zamyśle

Pomysłów na projekt konkursowy pojawiło się u mnie kilka. Przy wyborze tego konkretnego nie kierowałem się jego późniejszą użytecznością, ani zainteresowaniem jaki wzbudzi, co mogło by przełożyć się na wygraną. Chcę, żeby to zajęcie pozwoliło mi na maksa zajarać się programowaniem samym w sobie i rozwojem z nim związanym. Więc dla mnie (20 letniego faceta) wyborem oczywistym stała się survivalowa szczelanka multiplayer z zombi :D. Nazwałem ją dumnym tytułem Game About Shooting, w skrócie GAS.

Technologiczne konkrety

Cały projekt będzie pisany w C#. Jako że z game developingiem miałem mało do czynienia stwierdziłem, że 3D sobie jeszcze podaruję (może i na to przyjdzie kiedyś czas). A więc będzie to top-down shooter 2D. Nie chcę wysługiwać się żadnym gotowym silnikiem, a narzędziem które będzie mi niezmiernie pomocne w splataniu oprawy graficznej i dźwiękowej gry w całość będzie biblioteka SFMLJeżeli chodzi o multiplayer (bo raczej singla nie będę implementował), to chcę napisać to w architekturze klient – serwer. W sprawie artystycznych aspektów gry, jakimi są grafika i muzyka będę musiał wysłużyć się jakimiś ogólnodostępnymi źródłami, gdyż moje zdolności w tych dziedzinach nie są zbyt imponujące.

Rozgrywka

Przechodząc do tematu mogącego interesować potencjalnych graczy opowiem teraz jak będzie wyglądała (przynajmniej koncepcyjnie) rozgrywka. A więc zabawa będzie się odbywała na bardzo dużej mapie. Gracz w momencie dołączenia do serwera będzie się pojawiał w losowym miejscu z małym zapasem jedzenia i ubrań. Jego pierwszym celem będzie unikanie zombie, znalezienie większej ilości pożywienia (gdyż bez niego umrze) oraz broni, którą będzie mógł bronić się przed bezmózgimi napastnikami, oraz innymi graczami. Celem gry będzie jak najdłuższe pozostanie przy życiu.

Poniżej zamieszczam listę ciekawszych rozwiązań, które chcę zaimplementować. Należy mieć na uwadze, że zapewne nie wszystkie uda mi się zrealizować, a podczas tworzenia może nagiąć się lekko koncepcja gry oraz dojść parę nowych pomysłów.

  • Komunikacja głosowa między graczami znajdującymi się w niewielkiej odległości, lub na dalsze odległości, jeśli będą posiadali walkie-talkie
  • Zbieranie fragmentów mapy, dzięki której można będzie odnaleźć się w świecie
  • Parę rodzajów broni: karabiny, pistolety, noże, pałki, granaty itp.
  • Pojazdy (motocykle, samochody)
  • Crafting (tworzenie czegoś innego z posiadanych przedmiotów)
  • Zmęczenie, głód, pragnienie wpływające na koncentrację. Im niższa koncentracja – tym niższa celność.

Podsumowując

Zdaje mi się, że pracy przy moim projekcie będzie sporo. Nie mam zielonego pojęcia ile wykonanie wszystkich moich pomysłów z nim związanych zajmie mi czasu. Mam 3 miesiące, a czy się wyrobię – mam taką nadzieję. W każdym razie, zakładam że tworząc tą grę nauczę się dużo w wielu aspektach programowania.

Link do repo gry na GitHubie: https://github.com/StaszeG/GameAboutShooting

3 odpowiedzi na “O moim projekcie słów kilka”

  1. objectprogr pisze:

    Hej,
    faktycznie ambitny projekt. Blog ląduje w feedly i z ciekawością będę śledził wszystkie wpisy!
    I z niecierpliwością będę czekał na efekty 🙂

  2. […] czas temu na moim blogu pisałem o starcie w konkursie #DSP17 oraz projekcie, który chciałem przedsięwziąć. Niestety obowiązki i różne sytuacje, które wtedy mnie […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *