Podstawa to solidny silnik

Dodano: 29 maja 2017 o godzinie 23:56

Jakiś czas temu na moim blogu pisałem o starcie w konkursie #DSP17 oraz projekcie, który chciałem przedsięwziąć. Niestety obowiązki i różne sytuacje, które wtedy mnie spotkały nie sprzyjały mojemu uczestnictwu. Koniec końców (nie wdając się zbytnio w szczegóły) mój start okazał się kompletną klapą. Natomiast cieszę się, że ta sytuacja miała miejsce. Projekt który miałem zrealizować, od tamtego czasu ciągle siedzi mi w głowie doprowadzając mnie do kolejnego pomysłu… Dobra gra musi opierać się na dobrym silniku.

 

Krok w tył

Plan na stworzenie gry był prosty: napisać grę. Tak prosty jednak tylko się wydawał. Żeby móc skupić się na tworzeniu gry samej w sobie potrzebuję narzędzia, które da mi możliwość łatwego definiowania zasad rozgrywki. Jednym zdaniem: potrzebny mi silnik. Tu pierwszy na myśl nasuwa się bardzo popularny i przez wielu lubiany Unity 3D. Otóż nie. Chciałem stworzyć grę od początku do końca, tak więc silnik będzie tym od czego zacznę. W pewnym sensie można uznać to za krok w tył. Osobiście jednak jestem dumny z tej decyzji. Nie uważam, że stworzę narzędzie „lepsze” od Unity. Ale będzie moje. Mam nadzieję, że tworząc go dużo się nauczę a efekt końcowy będzie wynagrodzeniem mojej pracy.

 

Dostępność kodu, opisywanie postępów, kontakt z zainteresowanymi

Gra którą chciałem napisać miała zostać opublikowana na githubie. Powstało już dla niej nawet publiczne repozytorium i została wybrana licencja (kliknij po więcej informacji o grze, a tutaj o jej licencji). Z silnikiem postąpię tak, jak chciałem to zrobić w przypadku tego poprzedniego projektu. Mam zamiar również pisać wpisy na bloga o postępach w pracy, problemach z jakimi się spotykam i decyzjach, które podejmuję w sprawie programu. Mam też w planach prowadzić transmisję na żywo pokazując swój ekran podczas programowania, opowiadając o tym czym aktualnie będę się zajmował oraz prowadząc dyskusję z piszącymi na czacie. Natomiast nie ustaliłem jeszcze dokładnie szczegółów tego jak miało by to wyglądać – myślę że to kwestia na osobnego posta.

 

Plan działania

Punktem, od którego chcę wyjść zaczynając tworzenie mojego turbo diesla będzie skompletowanie interfejsów dla klas, które będzie udostępniał osobom z niego korzystającym. Potem nadejdzie pora na spisanie (z grubsza) w jaki sposób chcę to zaimplementować. Następnie zajmę się programowaniem tego, co wcześniej zaplanowałem.

Założenia, na których będzie opierał się silnik planuję spisać w jednym z kolejnych postów na blogu, ponieważ sam jeszcze kształtuję pomysły, a odrębny wpis będzie mógł posłużyć mi jako dokumentacja do której będę mógł łatwo wrócić.

 

Pomysłów mam pełno, motywacji również. Jestem świadom, że czeka mnie długa droga, ale im dłużej będę zwlekał, tym później dojdę do celu, więc nie ma na co czekać. Ruszajmy!

2 odpowiedzi na “Podstawa to solidny silnik”

  1. Jan Kowalski pisze:

    „Niestety obowiązki i różne sytuacje” Na szczęście zaraz masz wakacje 🙂 Trzymam kciuki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *