#0 #KsiążkaNaTydzień – Ruszam z inicjatywą

Dodano: 14 maja 2018 o godzinie 20:53

Prawie 22 lata na karku. Życie zawodowe całkiem spoko. Jednak ciągle powracające myśli mówią że to za mało, że prę za wolno – z biegu przeszedłem w powolny spacer. Co jakiś czas pojawia się moment dający kopa i motywację, miliony pomysłów i daleko idących planów w mojej głowie. Zakładam nowe repo, wrzucam posta na bloga, i znów… porzucenie pomysłów, projektów i kolejne 3 miesiące ciszy. Właśnie dziś – 2 dni po kolejnym takim zastrzyku energii wpadam na (banalny może się zdawać) czynnik, którego za każdym razem brakuje – SYSTEMATYCZNOŚĆ.
Czytaj więcej…

Porządki na repo – czyli jak powinno wyglądać publiczne repozytorium github dla projektu .NET

Dodano: 10 października 2017 o godzinie 23:06

Zebrałem w końcu dość chęci do ruszenia projektu, tak więc dzisiejszy dzień poświęciłem na zrobienie porządków na Githubowym repo. (link)

Na początku myślałem, że będzie to bułeczka z masełkiem, natomiast okazało się, że publiczne repo żądzą się swoimi prawami, w które fajnie byłoby się wpasować, żeby stanowiło dla nas ładną wizytówkę – w końcu możemy podpisać się pod nim swoim nazwiskiem.

Pierwszym zagadnieniem, którego dzisiaj się nauczyłem jest przyjęty schemat struktury plików, dzięki któremu osoba zainteresowana naszym repozytorium będzie wiedziała co znajduje się w każdym z folderów. I tak oto trafiłem na na stronę tłumaczącą jak to powinno wyglądać w moim przypadku – .NET project structure 

Kolejną rzeczą, na temat której zrobiłem dziś rozeznanie jest plik README.dm, który – jak się okazuje może w przystępny sposób szybko wytłumaczyć osobie zaciekawionej kwestie związane z naszym projektem. Dlaczego rozszerzenie dm, a nie txt? A no dlatego, że github z pliku dm zrobi ładne podsumowanie na stronie naszego repo. Co więcej – pozwala nam w przystępny sposób go formatować. (link)

TDI 2D – założenia

Dodano: 5 czerwca 2017 o godzinie 18:47

Tak jak wspomniałem we wcześniejszym poście – zaczynam pisać silnik pozwalający w prosty i przyjemny sposób tworzyć proste gry 2D. Dziś chciałbym sprecyzować dokładnie co chcę osiągnąć, oraz czego można się spodziewać po tym dieslu.
Czytaj więcej…

Podstawa to solidny silnik

Dodano: 29 maja 2017 o godzinie 23:56

Jakiś czas temu na moim blogu pisałem o starcie w konkursie #DSP17 oraz projekcie, który chciałem przedsięwziąć. Niestety obowiązki i różne sytuacje, które wtedy mnie spotkały nie sprzyjały mojemu uczestnictwu. Koniec końców (nie wdając się zbytnio w szczegóły) mój start okazał się kompletną klapą. Natomiast cieszę się, że ta sytuacja miała miejsce. Projekt który miałem zrealizować, od tamtego czasu ciągle siedzi mi w głowie doprowadzając mnie do kolejnego pomysłu… Dobra gra musi opierać się na dobrym silniku.
Czytaj więcej…